×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : یکشنبه, ۱ تیر , ۱۴۰۴  .::.   برابر با : Sunday, 22 June , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مترو روی موج ارتباطات؛ یک سال هم‌صدایی با مردم و همدلی با همکاران

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه هادی زند افزود: پایداری و موفقیت هر شرکت، سازمان و دستگاه اجرایی بدون جریان‌سازی اثربخش ارتباطی و مدیریت هوشمند افکار عمومی، قابل تصور نیست.

وی تصریح کرد: شاید مترو برای خیلی‌ها فقط راهی باشد برای رسیدن سریع‌تر به مقصد؛ اما برای ما خانواده بزرگ شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، مترو داستانی است از هزاران صدا، هزاران نگاه و هزاران بیم و امید. جایی که باید زنجیره‌ای از کارهای کوچک و بزرگ کنار هم قرار گیرد تا حرکت در این شهر زیرزمینی بی‌وقفه در جریان بماند. در این داستان بزرگ، مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت همواره سعی کرده است تا صدای مسافران و پلی باشد میان‌دل‌ها. این مدیریت تلاش می‌کند تا حرف‌ها شنیده شوند، دغدغه‌ها پاسخ داده شوند، لبخندها ثبت شوند و روایت‌ها در هیاهوی روزمرگی‌ها گم نشوند.


ارتقای اطلاع‌رسانی با تولید محتوای حرفه‌ای


مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه عنوان کرد: در دنیای امروز که اطلاع‌رسانی سریع و دقیق اهمیت مضاعفی یافته است، مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل با تولید و انتشار بیش از ۷۸۰ خبر در یک سال و انتشار آن در وب‌سایت رسمی و شبکه‌های اجتماعی شرکت، سعی کرد تا نقش خود را به‌عنوان پل ارتباطی میان شرکت و مسافران به‌خوبی ایفا کند. این اخبار با رویکردی حرفه‌ای و مبتنی بر استانداردهای روز خبرنگاری، نه‌تنها اقدامات شرکت را پوشش داد، بلکه مواردی چون پاسخگویی به شبهات، فرهنگ‌سازی، بیان نکات مهم در ایمنی مسافران و تقویت اعتماد عمومی را نیز در بر گرفت.


وی بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و طراحی پیام‌های هدفمند، امکان دسترسی سریع مسافران به اطلاعات روز، هشدارها و توصیه‌های خدماتی را فراهم کرده و به بهبود تجربه سفر در مترو یاری رسانده است.


پاسخگویی مؤثر به مسافران؛ گامی در مسیر رضایتمندی


زند در ادامه گفت: تعامل سازنده با مخاطبان، یکی از اصلی‌ترین ارکان موفقیت در حوزه روابط‌عمومی به شمار می‌آید. در این راستا، مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل در سال ۱۴۰۳ با دریافت ۲۱ هزار و ۴۱۴ پیام مردمی از طریق سامانه‌های ارتباطی (تلفن ارتباط مردمی، سامانه پیام کوتاه شرکت، پیام‌رسان بله و…) و پاسخگویی به‌موقع به انتقادات، پیشنهادات و درخواست‌های مسافران، نشان داد که ارتباط با مردم تنها به انتقال پیام محدود نمی‌شود، بلکه گوش سپردن به صدا و نیاز آنان در اولویت قرار دارد.


استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین ارتباطی


وی اذعان کرد: مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل با درک اهمیت تحولات فناورانه، در سال گذشته گام‌های مؤثری در زمینه توسعه ابزارهای نوین ارتباطی برداشت. راه‌اندازی بازوی اطلاع‌رسانی رسمی مترو در پیام‌رسان «بله» و جذب ۵۰ هزار کاربر، نمونه‌ای موفق از این حرکت به‌سوی آینده ارتباطات دیجیتال بود.


زند افزود: این بستر نوین، با ارائه خدمات سریع و کارآمد همچون قابلیت ارسال اعلان‌های فوری و اطلاعیه‌های اضطراری، برنامه حرکت قطارها، مسیریابی و…، نه‌تنها دسترسی مسافران به اطلاعات را تسهیل کرد، بلکه با افزایش شفافیت و سرعت در ارتباطات شد و سطح جدیدی از رضایتمندی را در کاربران ایجاد نمود.


تولید محتوای آموزشی و مستند برای آگاهی‌بخشی عمومی


مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه عنوان کرد: یکی از مأموریت‌های مهم روابط‌عمومی، آموزش و فرهنگ‌سازی در میان مخاطبان است. در همین راستا، مدیریت ارتباطات طی سال گذشته با طراحی و نصب هزار و ۳۰۷ بنر آموزشی و اطلاع‌رسانی در ایستگاه‌های مترو، فضای اطلاع‌رسانی و آموزشی مؤثری برای مسافران ایجاد کرد.


وی گفت: علاوه بر این، طراحی و چاپ ۵۶ گزارش تحلیلی و تولید ۳۲ کلیپ مستند از اقدامات شاخص مترو، نقش مهمی در آگاه‌سازی افکار عمومی، افزایش شفافیت عملکرد سازمانی و معرفی دستاوردهای شرکت ایفا کرد. همچنین در اقدامی خلاقانه، این مدیریت با ساخت کلیپ‌های طنزآمیز، پیام‌های ایمنی و هشدارهای ضروری درباره رفتارهای پرخطر در مترو را به شیوه‌ای جذاب و اثرگذار به مخاطبان منتقل کرد. این رویکرد نوین، ضمن جلب‌توجه کاربران، تأثیر آموزشی عمیق‌تری بر جای گذاشت.

هادی زند مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در پایان تأکید کرد: در دنیای پرتلاطم ارتباطات، شاید هیچ مسیری هموار نباشد؛ اما امیدوارم بتوانیم با اقدامات خود اعتماد عمومی را تقویت کرده و تصویر ذهنی مثبت و پایداری از مترو در اذهان شهروندان ایجاد کنیم، چرا که روابط‌عمومی هنر ساختن سرمایه اجتماعی ازدل گفت‌وگو، شفافیت و همدلی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •