×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : پنج شنبه, ۵ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 26 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
آغاز فعالیت سرمایه گذار بخش خصوصی در معدن سنگ آهن بیشه

به گزارش روابط عمومی مجتمع معدنی خراسان جنوبی، علیرضا جلالیان، مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: مراسم تحویل زمین معدن سنگ آهن بیشه با حضور نمایندگان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و همچنین نمایندگانی از سوی سرمایه گذار برگزار و فعالیت رسمی بخش خصوصی در این معدن آغاز شد.

وی بیان کرد: در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و به جهت توسعه مشارکت بخش خصوصی در بهره برداری از معادن استان و پس از برگزاری مزایده عمومی انجام عملیات اکتشاف تکمیلی و استخراج و فروش ماده معدنی در سنگ آهن بیشه به مدت ۱۰ سال و ۶ ماه به شرکت کاوش پژوهش یزد واگذار شد.

وی اضافه کرد: این مدت شامل ۶ ماه دوره طراحی، تجهیز و آماده سازی معدن و ۱۰ سال نیز به عنوان دوران بهره برداری خواهد بود.

جلالیان گفت: پیش بینی می شود سالانه ۱۰۰ هزار تن کلوخه آهن از این معدن برداشت و وارد چرخه فرآوری شود.

وی یادآور شد: مطابق با پروانه بهره برداری میزان ذخیره قطعی شناسایی شده این معدن یک میلیون تن آهن با عیار میانگین ۴۲ درصد است که به طور حتم با انجام اکتشافات تکمیلی این میزان افزایش خواهد یافت.

به گفته مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی پیش از این نیز استخراج و بهره برداری از معادن طلای هیرد، طلای خونیک، روی ملوند، آهن حنار و سرب و روی ازبکوه پس از انجام عملیات اکتشافی توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در قالب قراردادهای سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار شده و معدن سنگ آهن بیشه به عنوان ششمین معدن تابعه این مجتمع در استان است که بهره برداری از آن با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •