×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 29 خبر
استمرار جریان سود وبصادر با رشد ۸۱ درصد کارمزدها

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، سود خالص هر سهم وبصادر در ۶ ماهه ابتدای امسال ۳۳ ریال بوده که رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده و نکته مهم اینکه سود عملیاتی هر سهم این بانک از ۱۱ ریال در نیمسال نخست سال گذشته با رشدی ۱۳۵۵ درصدی به ۱۶۰ ریال جهش کرده است.

بانک صادرات ایران با سرمایه ثبت‌شده ۲۱۵ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریالی، در حالی که تحت تاثیر سیاست کنترل نرخ تورم بانک مرکزی مانند همه بانک‌ها با رشد هزینه سود سپرده‌ها مواجه شده، اما درآمد مشاع بانک از محل سود تسهیلات پرداختی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی در نیمسال نخست امسال رشد ۵۶ درصدی در برابر نرخ رشد ۶۳ درصدی هزینه عملیاتی تجربه کرد.

بر این اساس، وبصادر در ۶ ماهه ابتدای امسال با تراز عملیاتی مثبت در جذب منابع و تخصیص اعتبارات به مشتریان کار خود را ادامه داد و به درآمد مشاع ۱۴۲ هزار و ۸۴۷ میلیارد و ۸۵۷ میلیون ریال از محل سود تسهیلات و سپرده‌گذاری دست یافت که ۴۲ درصد بیشتر از نیمه نخست سال گذشته بوده است.

موفقیت بانک صادرات ایران در بازار کارمزد

این گزارش می‌افزاید: خالص کارمزد بانک صادرات ایران به عنوان یک منبع درآمد اختصاصی بانک و پایدار در ۶ ماهه نخست سال جاری با رشد قابل توجه ۸۱ درصدی مواجه شده و بالغ بر ۴۵ هزار و ۳۸۶ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال به درآمدهای وبصادر افزوده است. انتظار می‌رود با بهبود روند شاخص بازار سهام در نیمه دوم سال، روند بازده سرمایه‌گذاری بانک صادرات ایران نیز تقویت شود. هرچند که با وجود کاهش ۳۸ درصدی سود خالص بانک از محل سرمایه‌گذاری‌ها، سرانجام وبصادر همچنان در حوزه سرمایه‌گذاری روند مثبتی را تجربه می‌کند و در نیمسال نخست امسال به درآمدی بالغ بر ۳۱ هزار و ۹۷۹ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال دست یافته است.

رشد یک پله‌ای در بازار پول

بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ بورسی ایران تصمیم دارد تا با افزایش سودآوری و بهبود نسبت کفایت سرمایه، سهم خود از بازار پول را افزایش داده و با تغییر در ترکیب منابع سپرده‌ها، قیمت تمام‌شده پول را کاهش دهد. از دیگر برنامه‌های بانک می‌توان به تلاش برای کاهش سهم مطالبات غیرجاری و افزایش کیفیت خدمات و تنوع محصولات، به ویژه در حوزه بانکداری دیجیتال، اشاره کرد که ثمره آن بهبود سطح خدمات به مشتریان و تضمین روند سودآوری بانک برای سهامداران خواهد بود. رشد منابع جذب‌شده وبصادر در سال ۱۴۰۲ که نتیجه اعتماد مردم و وفاداری مشتریان به اجرای طرح‌های بانک، به ویژه در نیمه دوم سال بود، باعث شد تا مانده سپرده‌ها نزد بانک رشد قابل توجهی را تجربه کند. این امر باعث شد تا بانک صادرات ایران با یک پله صعود در رتبه چهارم نظام بانکی از حیث منابع قرار گیرد و سهم بانک از بازار پول از ۸.۶ درصد سال ۱۴۰۰ به ۹ درصد در حال حاضر افزایش یابد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •