×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 17 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تلاش برای افزایش ایمنی مناطق در برابر مخاطرات

فراز نیوز: دومین جلسه کمیته ایمنی و شورای هماهنگی HSE منطقه۸ در سال ۱۴۰۲، با حضور رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، شهردارمنطقه۸ و جمعی از مدیران و کارشناسان با هدف بررسی وضعیت ایمنی در این منطقه برگزار شد.

به گزارش فراز نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، دکتر علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه به بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن در تهران پرداخت و از همکاران و کارشناسان این حوزه درخواست کرد تا در بازدید‌های مشترک، توجه به ارزیابی ایمنی این ساختمان‌ها در مناطق ۲۲گانه در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه ضمن تشریح وضعیت پایگاه‌های مدیریت بحران در مناطق ۲۲ گانه شهر ، با تقسیم این پایگاه‌ها به سه دسته پایگاه ویژه، پشتیبان و پایگاه‌های استان‌های معین کارکردهای هر کدام را توضیح داد و از انتقال مسئولیت کامل پایگاه‌ها به سازمان در آینده‌های نزدیک خبر داد و یادآور شد: تعداد پایگاهای مدیریت بحران شهر تهران به زودی از ۱۰۵ پایگاه به ۱۰۸ پایگاه خواهد رسید و مراسم افتتاحیه تاسیس سه پایگاه جدید برگزار خواهد شد.

دکتر نصیری تصریح کرد: به ‌منظور مدیریت بحران در مواقع اضطرار با انتخاب پنج استان به عنوان پیشتاز در پنج ورودی شهر تهران، امکان استقرار تیم‌های عملیاتی در پهنه‌های اصلی پایتخت پیش‌بینی شده و استان کرمان به عنوان استان معین پهنه شرقی تهران انتخاب شده است.

وی افزود: باید تلاش کنیم که سطح ایمنی و آمادگی منطقه ارتقای چشمگیر و قابل قبولی داشته باشد.

در ادامه این جلسه فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ گفت: منطقه ۸ جز معدود مناطقی است که جلسات کمیته ایمنی را به صورت منظم برگزار کرده و موضوع ایمنی در منطقه۸ روال عادی دارد. در سال گذشته ۲۴ جلسه ایمنی در نواحی و ۱۰ جلسه در ساختمان اصلی برگزار شده است .

شهردار منطقه۸ ادامه داد: در سال گذشته و بر اساس آمار آتش‌نشانی و همچنین بازدید‌های مشترک، ۶۵ ساختمان ناایمن در برابر حریق شناسایی شده بود که با ایمن‌سازی بالای ۶۰ درصد در منطقه۸، این تعداد به ۳۷ مورد رسیده است.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ در ادامه به تعداد بازدید‌های تیم ارزیابی کميته ایمنی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اشاره کرد و تصریح کرد: در سال گذشته ۸۰ بازدید و طی سه ماه گذشته ۳۲ بازدید در راستای ایمن‌‎سازی در سطح منطقه۸ انجام شده است.

گفتنی است جلسه کمیته ایمنی و شورای هماهنگی HSE منطقه۸ با حضور دکترعلی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، فاطمه تنهایی شهردار و رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه۸، نمایندگان سازمان آتش‌نشانی، مدیران ارشد شهری و روسای ادارات در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه۸ برگزار و از کارشناسان حوزه HSE که در جریان ارزیابی عملکرد شاخص های ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE) مناطق ۲۲ گانه شهر تهران موفق به کسب مقام نخست شده بودند، تقدیر و قدردانی شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •