×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر
ثبت عملکرد بسیار مطلوب بانک ملت در بهار ۱۴۰۲

فراز نیوز : بررسی فعالیت‌های بانک ملت در کسب درآمد و افزایش سود سهامداران حاکی از آن است که این بانک در یک برنامه‌ریزی منسجم و دقیق توانست با افزایش کیفیت منابع بانکی، بالابردن سهم از نقدینگی و بیشتر شدن سود عملیاتی علاوه بر مثبت شدن سهم خود در سال گذشته یک عملکرد بسیار مطلوبی نسبت به مقطع مشابه سال گذشته در سه ماهه ابتدایی سال جاری از خود برجای بگذارد.

به گزارش فراز نیوز :  استحکام مالی بسیار بالای بانک ملت، این بانک را از بهترین و مستحکم ترین بانک های کشور و دارای بنیه مالی بسیار قوی در میان سپرده‌گذاران و سهامداران قرار داده است.

در سال گذشته منابع بانکی ملت با یک برنامه‌ریزی دقیق کیفی‌تر شد و قیمت تمام شده پول بانک با بیش از دو درصد کاهش از ۱۷٫۳ به ۱۵٫۱ درصد رسید. منابع بانک در سال گذشته رشد ۵۴ درصدی داشت در حالی که هزینه های سپرده ها تنها ۳۲ درصد افزایش یافت.

بانک ملت، جایگاه بالایی در میان دیگر بانک های تجاری بزرگ در مانده سپرده های قرض الحسنه جاری، مانده سپرده های ارزی، مانده کل مصارف، سرانه شعب در جذب سپرده های ریالی، سرانه پرسنلی در جذب منابع، سرانه شعب در جذب منابع و همچنین مبلغ و تعداد تراکنش های بانکی دارد. سهم درصد بانک ملت از چهار سپرده ریالی ۶ بانک تجاری بزرگ از ۱۹ به ۲۲٫۳ درصد رسید که بیش از سه درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین افزایش سهم از نقدینگی از ۱۰٫۶۵ به ۱۲٫۸۶ درصد رسید. سود عملیاتی بانک پس از کسر سود تسعیر ارز، ۳۷۰ درصد رشد کرد و از ۴٫۵ به ۲۱٫۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گفته مدیرعامل بانک ملت، وبملت، سال های گذشته در پرداخت سود قطعی به سپرده گذاران موفق بود و سال جاری هم پس از تصویب، این مابه‌التفاوت پرداخت خواهد شد.

قیمت سهام “وبملت” در ۱۵ ماه گذشته بازدهی ۱۴۰ درصدی داشت در حالی که بازدهی صنعت بانکداری در این مدت ۴۸ درصد، بازدهی شاخص کل ۵۸ درصد و بازدهی شاخص هم وزن ۱۱۰ درصد بوده و بانک رتبه دوم هم بازدهی ۶۵ درصدی را نصیب سهامداران کرد.

بانک ملت به عنوان بزرگ ترین بانک بورسی با بالاترین سرمایه و بیشترین بازدهی، با فاصله زیاد نسبت به سایر بانک ها قرار دارد.

این بانک با افزایش سرمایه ۳۴ درصدی در سال گذشته به بالاترین نرخ کفایت سرمایه در تاریخ فعالیت دست یافت و نرخ کفایت سرمایه ۹٫۲۶ را ثبت کرد. به همین منظور، بانک ملت، افزایش سرمایه جدیدی را در سال جاری از محل سود انباشته در دستور کار خود قرار داده است تا با بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی این افزایش سرمایه بتواند به عنوان بزرگ ترین بانک بورسی با فاصله زیاد نسبت به رقبا تبدیل شود.

اقدامات مدیریتی و مجموعه عوامل بانک ملت در طرح و برنامه‌ریزی‌های مالی سبب شده تا علاوه بر افزایش حمایت‌های تسهیلاتی از برنامه‌های توسعه اقتصادی و بنگاه‌های اقتصادی، میزان رضایت مشتریان نیز بیشتر شود. علاقمندی که در بخش‌های تسهیلاتی و وام‌های تکلیفی نیز تاثیرگذار بوده و فرایند دریافت این وام‌ها از طریق فراتسهیلات نیز به سهولت و آسانی امکانپذیر شده است.

بر اساس اعلام مدیرعامل بنیاد برکت، بانک ملت در دو سال گذشته، ۱۲.۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی را در قالب ۱۵.۳۶۹ طرح به متقاضیان اعطا کرده که در نتیجه اعطای این تسهیلات، برای ۴۶.۱۰۷ نفر شغل ایجاد شده است.

ثبت عملکرد بسیار مطلوب بانک ملت طی ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته انتظارات را بالا برده و بسیاری معتقدند که وبملت می‌تواند عملکردی بهتر از سال گذشته را به ثبت برساند.

بازدهی سهام بانک ملت در فصل بهار سال جاری، ۵۴ درصد و بالاتر از شاخص صنعت بانکداری، شاخص کل، شاخص هم وزن و بانک های بزرگ بورسی بود. ضمانت نامه های ریالی رشد ۷۷ درصدی داشت و از ۵۵ به ۹۷٫۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

سهم از منابع در بین بانک های تجاری در اردیبهشت سال گذشته معادل ۲۱٫۸ درصد بود که با یک درصد رشد به ۲۲٫۸ درصد در پایان اردیبهشت سال جاری رسیده و قیمت تمام شده پول بانک هم یک درصد کاهش یافت.

سهم بانک از تعهدات بانک های تجاری نیز در پایان اردیبهشت ماه افزایش قابل توجهی داشت و سود بانک در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱۰۰ درصد رشد از ۳ به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. گفتنی است؛ مدیرعامل بانک ملت به سبب عملکرد درخشان این بانک در راستای حمایت از طرح‌های اشتغالزایی و همکاری با بنیاد برکت در اعطای تسهیلات به این بخش، نشان عالی برکت را دریافت کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •