×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
حرکت پرشتاب شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در ریل سودآوری و افزایش تولید/ راه‌اندازی ۶ پروژه تا پایان سال

به گزارش روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، شرکت برای سال مالی منتهی به پایان خرداد ۱۴۰۳ امروز (دوشنبه، ۳۰ مهرماه) با حضور بیش از ۸۱ درصد سهام‌داران و به ریاست رضا توکلی در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
بعد از استقرار هیئت‌رئیسه، دکتر علی عسکری به ارائه گزارش عملکرد هیئت‌مدیره پرداخت.
وی با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس همراه و همگام با سیاست‌های دولت چهاردهم و در کنار رئیس‌جمهور دانشمند، توانمند و انقلابی و همچنین وزیر نفت کاردان و باتجربه برای رفع ناترازی‌ها و بهبود شرایط تولید خواهد بود، قرارگیری نام این شرکت در بین بیست شرکت برتر شیمیایی جهان را افتخاری متعلق به آحاد ملت و سهام‌داران دانست.
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در ادامه از افزایش بیش از ۱.۵ میلیون‌تنی تولید این گروه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ در حالی موفق به تولید ۲۴.۷ میلیون تن محصول شدیم که ۶.۶ درصد بیشتر از سال ماقبل آن است، همچنین تولید گروه در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۳.۲ میلیون تن، در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۲.۲ میلیون تن و در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۰.۵ میلیون تن محصول بود و پیش‌بینی می‌شود تولید گروه با ۱۶ درصد رشد به ۲۸.۷ میلیون تن تا پایان سال ۱۴۰۳ برسد.
علی عسکری ادامه داد: فروش کل گروه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس ۱۶۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹، ۳۰۷ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۰ و ۴۱۸ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۱ بوده که با ۲۲ درصد رشد به ۵۰۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده و پیش‌بینی می‌شود امسال به ۷۰۹ هزار میلیارد تومان برسد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به تحقق سود خالص شرکت اصلی در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ معال ۳۹ هزار میلیارد تومان و ۵۶ هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۱، گفت: سود ناخالص در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ به ۶۸ هزار میلیارد تومان رسید و این رقم با ۱۳.۲ درصد رشد به ۷۷ هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ رسیده است.
علی عسکری ادامه داد: سود خالص تلفیقی از ۱۰۱ هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ به ۱۲۴ هزار میلیارد تومان در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ رسیده است و هلدینگ خلیج‌فارس باوجود نوسانات بورسی ۱۰۷ درصد در سه سال گذشته برای سهام‌داران رشد داشته است.

متن کامل این گزارش را در لینک زیر بخوانید
https://pgpic.ir/news

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •