×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سامانه ست، راهی جایگزین در تامین وثیقه موردنیاز

به گزارش. “فرازنیوز” بانک صادرات ایران همواره با رونمایی از محصولات دیجیتال خود شگفتی‌ساز می‌شود. محصولات و برنامه‌هایی که سبب کسب افزایش سهم از بازار توسط وبصادر شده است که نمونه آن را در آخرین گزارش عملکرد آن می‌توان مشاهده کرد.

بانک صادرات به دلیل انجام فعالیت‌های مشتری‌مدارانه جذب رضایت را به عنوان یک رویکرد اصلی برای مشتریان دنبال می‌کند که این اولویت سبب شد تا در عملکرد ۱۰ ماهه تراز مثبت ۷.۸ هزار میلیارد تومانی را به ثبت برساند.

برنامه‌های فناورمحور بانک صادرات ایران در سال‌های اخیر روندی رو به رشد داشته است. محصولات و خدماتی همچون چکنو، سامانه توثیق دارایی‌های الکترونیکی (ست) و همراه بانک که با استفاده از تکنولوژی‌های مالی دنیا به صورت هوشمند تولید و با آخرین پیشرفت‌ها به روزرسانی وعرضه می‌شود.

این بانک که همواره دغدغه تامین نیازهای افراد جامعه را در نظر می‌گرفت و در این مسیر به موفقیت‌هایی دست یافت، پس از تغییر تیم مدیریتی اقدام به تسریع برنامه‌های تحول دیجیتال کرد تا علاوه بر انتفاع خود و سهامداران وبصادر، رضایت مشتریان را در ارائه خدمات غیرحضوری به دست بیاورد.
سامانه توثیق دارایی‌های الکترونیکی (ست) بانک صادرات ایران از جمله خدماتی است که در مسیر رفع مشکل مشتریان برای تامین وثیقه دریافت سرمایه مورد نیاز یا خرید اعتباری کالا به جای ضامن می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

در سال‌های اخیر مشتریان از رتبه اعتباری مناسبی برخوردار نبوده‌اند، یکی از راه‌های ارتقای پوشش رتبه اعتباری راه‌اندازی سامانه توثیق الکترونیک «ست» است.

بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو رونمایی از سامانه توثیق الکترونیک را رقم زد و توانست به صورت عملیاتی از این ظرفیت رونمایی کند . با استفاده از سامانه ست مشتریانی که دارای کدسجامی باشند می‌توانند با آسودگی بیشتری خرید خود را کامل کنند.

سامانه (ست) بانک صادرات ایران که در نشست تخصصی نظام بانکی رتبه نخست را در بین ۳۲ محصول بانکی به دست آورد، با هدف تسهیل در تامین وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات خرد راه اندازی شد و در مرحله اول امکان وثیقه‌گذاری اوراق سهام و بیمه عمر و زندگی بدون نیاز به بازخرید یا فروش این دارایی ها را برای متقاضیان دریافت تسهیلات فراهم کرد.

از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح می‌توان به مدیریت ثروت کاهش زمان وثیقه‌گذاری به کمتر از ۲۴ ساعت، تنوع در ارائه وثایق، تناسب ارزش دارایی‌های راکد و غیر مولد با میزان تسهیلات دریافتی، امکان تغییر وثیقه، کاهش نیاز به مراجعه حضوری و آزادسازی بخشی از وثیقه متناسب با تعهدات رفع شده اشاره کرد.
بر این اساس، استفاده از برخی دارایی‌های راکد از جمله، طلا، مجوز معدن، سیم‌کارت موبایل، پاداش پایان بازنشستگی، استفاده از مدل‌های بازار سرمایه، چابک‌سازی بانک‌ها و کاهش هزینه‌های بانک‌ها از دیگر ویژگی‌های سامانه توثیق الکترونیکی دارایی‌های بانک صادرات ایران برای تمامی بخش‌های اقتصادی و حاکمیتی کشور است.

علاوه براین، کسانی که چکنو و برات الکترونیک داشته باشند، می‌توانند از آنها به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات استفاده کنند و تا ۷ برابر معدل حساب می‌توانند از اعتبار در بانک صادرات ایران استفاده کنند و حتی سپرده‌گذاری افراد در سایر بانک‌ها نیز می‌تواند به عنوان وثیقه در این سامانه مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •