×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : یکشنبه, ۱ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 22 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش. “فرازنیوز” نظر به ثبت جهانی “مراسم فرهنگی _ اجتماعی افطار” به نام کشورهای ایران، آذربایجان، ترکیه و ازبکستان به عنوان میراث فرهنگی ناملموس در یونسکو و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز ۱۴۰۳، شورای تمبر در نظر دارد به منظور بهره‌مندی از ظرفیت ها و خلاقیت فرهیختگان هنری و تنوع بخشی به تمبرهای پستی و گسترش فرهنگ تمبر و تمبر شناسی، نسبت به چاپ و انتشار تمبر یادبود با موضوع “نوروز و افطار” اقدام نماید.

بنابراین گزارش علاقمندان در طراحی آثار ارسالی خود می بایست از سفره افطار به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ و هویت ماه مبارک رمضان و سفره هفت سین به عنوان یکی از مشهورترین مراسم نوروز باستانی استفاده نمایند.
توجه به ویژگی های ریشه دار معنوی سفره های افطار و هفت سین در فرهنگ ایرانی _ اسلامی و دورهمی و میهمانی خانوادگی برای توسعه آرامش و احساس صمیمیت بین افراد خانواده، تقویت روابط فامیلی، همدلی و در کنار هم بودن و استفاده از نمادهای سال نو و بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان در آثار ارسالی مورد تاکید است. 
آثار ارسالی حداکثر دو طرح و می‌بایست با رزولوشن حداقل ۶۰۰ dpi در فرمت JPEG  باشد.
آثار باید با ایده های نو و بدون کپی برداری طراحی شوند و پیش از این به موسسه و نهادی فروخته نشده باشد. همچنین اثر باید اصیل و مالکیت معنوی آن متعلق به هنرمند خالق اثر باشد. 
هنرمندان در خلق آثار خود می توانند از تکنیک طراحی به صورت نقاشی با دست توسط آبرنگ، گواش و مدادرنگی و یا گرافیک کامپیوتری و تلفیقی این دو تکنیک استفاده نمایند.


علاقمندان برای شرکت در این فراخوان آثار ارسالی خود را به همراه مشخصات کامل شامل نام، نام خانوادگی، شماره تماس، ایمیل و کدملی به دبیرخانه شورای تمبر در قالب لوح فشرده تا ۵ اسفند ۱۴۰۲ به نشانی تهران خیابان شهید بهشتی، خیابان مفتح شمالی، جنب کوچه دوست محمدی، ساختمان پستی شهیدمفتح، طبقه دوم، دبیرخانه شورای تمبر یا به نشانی الکترونیکی stampcouncil@post.ir ارسال نمایند.


گفتنی است آثار توسط اعضای شورای تمبر داوری و طرح برگزیده تا نیمه دوم اسفند ۱۴۰۲ اعلام و در قالب تمبر یادبود منتشر خواهد شد.


در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۵۲۸۷۸۴ تماس حاصل نمایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •