×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر
مهر تائید معاون رئیس جمهور بر اقدامات محیط زیستی شرکت پالایش نفت تهران

فراز نیوز: آیین بهره برداری از ۳ طرح محیط زیستی شرکت پالایش نفت تهران با حضور سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، بشارت سرپرست فرمانداری شهرستان ری و آرمان فر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران برگزار شد.

در این مراسم فاز اول طراحي، نصب و راه اندازی سيستم فيلتراسيون طرح تصفيه پساب شهري شركت پالايش نفت تهران با هدف کمک به حل بحران آب استان تهران با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. بر اساس این پروژه روزانه ۱۰ هزار متر مکعب آب مصرفی توسط شرکت پالایش نفت تهران کاهش یافته و به شبکه آب استان تهران اضافه خواهد شد. توليد آب بدون املاح (DM) جهت Feed بويلرهاي قديمي و همچنين توليد آب جبراني برج هاي خنك كننده با TDS (املاح محلول) پائين از دیگر فاز های اجرایی این طرح محیط زیستی می باشند. با اتمام این طرح سالانه ۱۹ميليون مترمكعب پساب فاضلاب جنوب تهران برابر با استاندارد مصوب سازمان محيط زيست كشور طبق قرارداد في مابين با آبفاي استان تهران به مدت ۳۰ سال از زمان بهره برداري با دبي متوسط ۵۲ هزار متر مكعب در روز به پالايشگاه نفت تهران تحويل و تصفيه خواهد شد.

علاوه بر آن پروژه افزايش ظرفيت واحد بازيافت با توجه به افزایش تعداد واحدهای عملیاتی و کمک به حل بحران آب در راستای مدیریت سبز با صرف ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد. با انجام اين پروژه ظرفيت كل واحد بازیافت شرکت پالایش نفت تهران به میزان ۱۱هزار و ۴۰۰متر مكعب در روز افزايش يافت.

همچنین در راستای پايداري توليد، حفظ محيط زيست و اجراي قانون هواي پاك ايستگاه گاز جديد در شرکت پالایش نفت تهران با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسید. تامين گاز مورد نياز پالايشگاه براي واحد هاي موجود، واحدهاي در حال احداث و آتي به ظرفيت دويست هزار نرمال مترمكعب در ساعت، ارتقاء مصرف گاز طبیعی و حذف سوخت مايع در فرآيندهاي پالايشي کما فی السابق در راستای پايداري توليد، حفظ محيط زيست، اجراي قانون هواي پاك، افزايش پايداري توليد و جلوگيري از وقفه توليد در فصول سرد سال را می توان از مهم ترین اهداف این پروژه برشمرد.

در حاشیه این مراسم سلاجقه معاون رئیس جمهور ضمن تمجید از اقدامات محیط زیستی صورت گرفته در شرکت پالایش نفت تهران بیان داشت: طرح های ارائه شده در شرکت پالایش نفت تهران نوید بخش روز های خوشی برای مردم پایتخت کشور است. این شرکت هیچگونه مازوت سوزی ندارد و واحدهای این شرکت برپایه گاز سوزی قراردارد. خوشبختانه رویکرد های محیط زیستی بسیار خوبی در شرکت پالایش نفت تهران وجود دارد. بیش از ۶۰درصد از مساحت این شرکت به فضای سبز اختصاص یافته که این اقدام از دید شاخص های زیست محیطی اقدامی ارزشمند و رو به جلو توصیف می شود.

وی ادامه داد: با اجرای طرح تصفیه پساب شهری در شرکت پالایش نفت تهران روزانه ۱۰هزار مترمکعب آب به شبکه آب شرب شهر تهران باز خواهد گشت. علاوه برآن آب تصفیه شده در پساب در مصارف صنعتی و فضای سبز شرکت پالایش نفت تهران استفاده خواهد شد. فعالیت های شرکت پالایش نفت تهران تحت نظارت بازرسان سازمان محیط زیست قرار دارد که خوشبختانه کلیه اقدامات مطابق با قوانین محیط زیستی کشور صورت پذیرفته است.

بشارت سرپرست فرمانداری شهرستان ری نیز با تاکید بر نگاه ویژه مسئولین به دستاوردهای شرکت پالایش نفت تهران یادآور شد: با نگاه تخصص محور در پی رفع دغدغه های حوزه تولید با حفظ و صیانت از محیط زیست در شهرستان ری هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •