×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۶ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 27 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
نماینده مجلس:‌ مسکن ۲۵ متری موفق می شود / نهضت ملی مسکن درد مردم را دوا نکرد

طرح نهضت ملی مسکن پس از گذشت چند سال از مطرح سازی آن، کماکان ایرادات زیادی دارد و متقاضیان برای دریافت واحدهای خود با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. دولت سیزدهم برای پیشبرد این پروژه و کمک به خانه دار شدن زوجین، اقدامات خوبی ترتیب داد اما با این وجود، کارهای زیادی روی زمین ماند و حالا مردم چشم انتظار تصمیم دولت جدید هستند.

مسعود پزشکیان در گذشته از منتقدان طرح نهضت ملی بود و حتی در زمان رقابت های انتخاباتی نگاه مثبتی از او در این خصوص مشاهده نمی‌شد. انتظار می رفت که وزیر جدید راه و شهرسازی نیز بر این باور باشد اما نطق فرزانه صادق در صحن علنی مجلس همه را غافلگیر کرد.

وزیر راه و شهرسازی از طرح نهضت ملی مسکن حمایت کرد و به متقاضیان وعده تکمیل پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن را داد. متقاضیان طرح مذکور نسبت به تحویل واحدها و بحث آورده های نقدی او نگرانی های بسیاری دارند و انتظار دارند دولت جدید فکری برای این موضوع بیاندیشد. گسترش نیوز برای بررسی این موضوع، گفت و گویی با سید کریم معصومی خسروآبادی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

معضلات تامین مسکن زوجین

سید کریم معصومی خسروآبادی درباره سرنوشت نهایی طرح نهضت ملی مسکن گفت: واقعیت امر آن است که بخش مسکن یکی از معضلات و چالش های اساسی جوانان ما محسوب می شود و در این خصوص دغدغه ذهنی فراوانی برای این عزیزان پدید آمده است. این مسئله تاثیر مستقیمی با آمار ازدواج دارد و اعداد و ارقامی که در این خصوص منتشر می شود، آژیر خطر را برای جامعه به صدا درآورده است.

او ادامه داد:‌ دولت برای کمک به خانه دار شدن جوانان و تسهیل تامین مسکن زوجین، طرح های مختلفی را ارائه کرده که البته ایرادات اساسی در این میان وجود دارد. پروژه هایی نظیر مسکن مهر و نهضت ملی مسکن در پیوند با این موضوع مطرح شد ولی در عمل موفقیت های ملموسی به دست نیامد تا در نتیجه آن نارضایتی های گسترده‌ای ایجاد شود. مطابق آخرین مشاهدات، در برخی شهرستان ها حتی در بخش تهیه زمین مشکلات ریشه‌ای وجود دارد. در حوزه انتخابی بنده به وضوح می توان این چالش را مشاهده کرد و از این رو، دولت در مورد تامین زمین باید نهایت تلاش خود را به کار ببندد.

معصومی افزود:‌ حقیقت ماجرا این است که تا به امروز هیچ‌گونه اقدامی موثری برای کمک به خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر جامعه صورت نگرفته است؛ بنابراین عمده انتقادات مردمی در این خصوص صحیح و منطقی بوده و ما در مجلس موظف به انجام اقدامات مهم در راستای تامین نیازهای متقاضیان هستیم. تجربیات این چنینی نشان می دهد که طرح های مانند نهضت ملی مسکن نمی تواند چاره ساز باشد و گره‌ای از مشکلات مردم را باز کند.

مسکن ۲۵ متری می تواند‌ چاره ساز باشد

وی خاطرنشان کرد:‌ دولت برای دستیابی به نتایج بهتر در این زمینه، بهتر است که به سراغ طرح های اصولی‌تر برود و دست از آزمایش برنامه های شکست خورده بردارد. فعالسازی بخش خصوصی می تواند یک راه موثر در این زمینه باشد و خروجی مطلوبی را برای ما به وجود آورد. متولیان امر باید واحدهایی با مساحت کمتر در اختیار زوجین قرار دهند که اقساط بلندمدتی نیز داشته باشد.

عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس در پایان اضافه کرد: به باور من، با به کارگیری این طرح بخشی از دغدغه های زوج های جوان رفع می شود و مسیر خانه‌دار شدن آن ها هموار خواهد شد. اخیرا طرح مسکن اقتصادی و ساخت مسکن ۲۵ متری نیز کلید خورده که می تواند یک طرح مثمر ثمر باشد. من بر این عقیده هستم که در صورت پیش بینی تمام چالش های آتی و در نظر گرفتن دغدغه های زوجین، طرح مسکن اقتصادی می تواند چاره‌ساز باشد و به امر تامین مسکن کمک شایانی کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •