×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر
نگاه توامان بانک صادرات ایران به انقباض تورم وانبساط تولید در حمایت از کسب و کارها

فراز نیوز : در سال‌های اخیر و به ویژه سال ۱۴۰۲ بر اساس عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت از کسب‌وکارهای تولیدی و اینترنتی با توجه به تورم و بحران اقتصادی با اعطای تسهیلات حمایتی و پرداخت وام‌های تکلیفی تبیین و اجرا می‌شود. این بانک در جهت کمک به رشد تولید و کاهش اثرات تورمی در جامعه خصوصا برای اقشار کم‌درآمد پرداخت وام را تسهیل کرده و با ارائه خدمات نوین نسبت به حمایت‌های مالی خود از تولیدکنندگان ادامه می‌دهد.

به گزارش فراز نیوز ، مهمترین محورهای راهبردی بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۲ بر افزایش سهم بازار، افزایش منابع، متوازن‌سازی مصارف، کنترل مطالبات معوق، فروش اموال و دارایی‌های مازاد، سوددهی شعب زیان‌ده و حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال تبیین گردیده است. اقداماتی که ماحصل انجام آن قرار است به کنترل اثرات تورمی با اعطای کمک‌های مالی در روند رو به رشد تولید برای اقشار آسیب‌پذیر و تولیدکنندگان منجر شود.

نظام بانکی به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی، جایگاه ویژه‌ای درحمایت از تولید و اشتغالزایی دارد. برای رسیدن به اهداف اشتغالزایی و رشد تولید، ایجاد انگیزه در جوانان، ایجاد اشتغال و به تبع آن نقش نظام بانکی بسیار پررنگ است.

از طرفی به لحاظ جوانی جمعیت، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار، یکی دیگر از وظایفی است که بر شانه‌های نظام بانکی قرار گرفته است. البته نمی‌توان تلاش‌های معطوف به اشتغالزایی در این رکن اقتصادی کشور را نادیده گرفت.

بانک صادرات ایران که در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به بهبود معیشت اقشار آسیب‌پذیر جامعه، پشتیبانی از تولید و اشتغالزایی و همچنین حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط در سه ماهه ابتدایی سال جاری ۴۰ هزار و ۱۵۵ فقره وام قرض‌الحسنه و ۱۳ هزار و ۲۳۶ فقره تسهیلات حمایتی مجموعاً به ارزش بالغ بر ۹۱ هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال به ۵۳ هزار و ۴۰۰ نفر در اقصی نقاط کشور تسهیلات پرداخت کرده است، برنامه‌های حمایتی خود را در سال جاری بر تداوم بیش از پیش از تولیدات و کسب‌وکارهای کوچک در جهت اشتغالزایی جوانان قرار داده است.

همانطور که می‌دانیم، اقدامات امیدبخشی برای کاهش تورم در کشور از سوی مسئولان دنبال می‌شود اما بخش زیادی از اقتصاد کشور همچنان برای تامین مالی به بانک‌ها متکی است. بانک صادرات ایران که به عنوان یکی از بانک‌های بزرگ با شبکه شعب گسترده خارج از کشور و مورد اعتماد و با دارابودن بیش از ۴۵ میلیون مشتری از آن به عنوان بازوی عملیاتی دولت در اقتصاد نام برده می‌شود، در سال جاری اقدامات گسترده‌ای را در عرصه حمایت از اشتغال جوانان و بنگاه‌های کوچک و بزرگ خصوصا در فضای اینترنتی آغاز کرده است.

با توجه به اینکه بهبود فضای کسب‌وکار یکی از چالش‌های بحث برانگیز حال حاضر و عاملی مهم در جهت دستیابی به اهداف رشد و توسعه اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری است، بانک صادرات ایران با پوشش گسترده شعب خود و البته دارابودن شبکه‌ای از شرکت‌های به‌نام و فعال در حوزه فناوری و پرداخت، بستر مناسبی برای ارائه خدمات نوین بانکی به کسب‌و‌کارهای اینترنتی، متناسب با نیاز آنها به شمار می‌رود.

در همین راستا، بانک صادرات ایران در سال گذشته با ارائه چکنو به‌عنوان محصول پیشرو حوزه بانکداری دیجیتال، گام مهمی در ارائه خدمات به‌روز و نوین برداشت. محصول چکنو به این دلیل که به‌طور همزمان، کاهش ریسک و هزینه‌های دریافت و نگهداری چک کاغذی و افزایش امنیت و سرعت نقدشوندگی بالا حتی در ساعات غیر اداری را برای آنها به ارمغان می‌آورد، پیوندی ذاتی با کسب‌ و‌کارهای نوپای اینترنتی و استارتاپ‌ها دارد.

در کنار ارائه خدمات مالی و محصولات فناورمحور، بانک صادرات با هدف حمایت از کسب‌ وکارهای اینترنتی تفاهم‌نامه همکاری با انجمن صنفی کارفرمایی کسب‌ و‌کارهای اینترنتی شهر تهران در راستای توسعه همکاری‌های مالی و ارائه خدمات نوین بانکی به کسب‌و‌کارهای عضو انجمن به امضاء رساند. مدیریت بانک صادرات ایران معتقد است که جایگاه بانک‌ها در اقتصاد کشور و حمایت از مردم اهمیت دارد و کارکنان این مجموعه پولی در کشور باید با رعایت ضوابط و مقررات حداکثر خدمت‌رسانی به مردم را دنبال کنند. به همین منظور، پاسداری از منافع همه ذی‌نفعان آن از جمله، سهامداران، سپرده‌گذاران، دولت، کارکنان، مشتریان و مخاطبان و مردم شریف ایران را وظیفه‌ای سنگین بر دوش بازرسان و اداره مبارزه با پولشویی این بانک می‌داند که نادیده گرفتن و بی‌توجهی به این ارکان صدمات زیادی به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •