×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر
نگهداشت شهر مهم ترین اولویت معاونت خدمات شهری است

‍ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، جلسه شورای معاونین خدمات شهری مناطق ۲۲گانه با حضور مهندس حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، جعفری مدیر کل امور خدمات شهری، صفی خانی معاون سازمان بازرسی در حوزه خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، عباس نژاد رئیس دفتر مرکزی حراست معاونت خدمات شهری مشاوران و مدیران ارشد این معاونت با محوریت آسیب شناسی وضعیت نگهداشت شهر، اجرای طرح ویژه تحول در آراستگی شهر، ارزیابی عملکرد حوزه فضای سبز در مناطق ۲۲گانه و اقدامات مناطق درگیر جهت پیاده روی اربعین حسینی در مرزهای هشتگانه و شهرهای کشور عراق برگزار و در خصوص موارد فوق بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه مهندس حسین نظری پس از استماع گزارشاتی در خصوص یکی از طرح های ۱۰گانه ویژه تحول در آراستگی شهر با عنوان بهسازی و اصلاح وضعيت خاك باغچه ها(باغچه آراسته)، گفت: به منظور ایجاد تحول در سطح پایتخت و پس از انجام نیازسنجی و کارشناسی های لازم، طرح ویژه آراستگی شهر تهران طی سال جاری و با موضوعات مختلف حوزه خدمات شهری در تمامی مناطق ۲۲گانه اجرایی خواهد شد.

نظری در ادامه اهداف این طرح را برشمرد و گفت: ارتقاء وضعیت سیما و زیبایی محیط شهری، ایجاد وحدت رویه در نگرش مناطق و شیوه اجرا، حمایت از فضای سبز و… از مهم ترین اهداف این طرح هستند.

وی با اشاره به این که این طرح در دو محور اجرایی خواهد شد، اذعان کرد: محورهای اجرای این طرح معابر و میادین اصلی و معابر فرعی در مناطق ۲۲گانه شهر تهران هستند.

به گفته نظری با برنامه ریزی های انجام شده طرح های باقیمانده نیز در یک بازه زمانی مشخص و انشالله تا پایان امسال جهت اجرا به مناطق ابلاغ خواهد شد و پس از اجرا تمامی مناطق مورد پایش و ارزیابی مستمر در خصوص کیفیت و چگونگی اجرای طرح قرار خواهند گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از زحمات و تلاش های معاونین خدمات شهری مناطق ۲۲گانه قدردانی کرد و گفت: نگهداشت شهر مهم ترین اولویت معاونت خدمات شهری محسوب می شود و انتظار داریم معاونین خدمات شهری مناطق ۲۲گانه تلاش مضاعف تری در این خصوص داشته باشند و با بازدیدهای میدانی مستمر از سطح نواحی منطقه خود نسبت به رفع مشکلات موجود در کمترین زمان ممکن بپردازند.

نظری در ادامه با ذکر این مهم که ما در مقابل شهر و شهروندان مسئول هستیم و باید خدمات خوبی را به شهر و شهروندان ارائه دهیم، تاکید کرد: در حال بازدید و ارزیابی از مناطق ۲۲گانه در زمان های نامشخص هستیم تا بتوانیم به جمع بندی نهایی در خصوص برخی مشکلات در مناطق برسیم.

معاون شهردار تهران به برگزاری جلسات شورای راهبری حوزه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: تاکنون با ۱۰شهردار منطقه جلسات تخصصی جداگانه ای برگزار شده است. لذا تشکیل این جلسات جهت طرح دغدغه ها، مشکلات و موضوعات مختلف مناطق ۲۲گانه در حوزه خدمات شهری است و ما از تمامی توان خود برای حل و مرتفع نمودن مشکلات مناطق استفاده خواهیم کرد.

نظری در این جلسه به تشریح اقدامات و برنامه های کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور پرداخت و گفت: بخش مهمی از ماموریت های کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی در مرزهای هشتگانه است و با برنامه ریزی های صورت گرفته مناطق درگیر و شهرداری های کلانشهرها در این مرزها مستقر و به خدمات رسانی و نظافت مسیر پیاده‌روی زائرین خواهند پرداخت.

وی در ادامه با بیان این که نیروهای شهرداری تهران براساس نیاز شهرداری های نجف و کربلا و با نظارت آنان به خدمات رسانی و رفت و روب مسیر راهپیمایی زائرین اربعین حسینی خواهند پرداخت، گفت: ماشین آلات خدمات شهری به شهرهای نجف، کربلا، کوفه، کاظمین و سامرا برای انجام ماموریت های محوله اعزام شدند. آتش نشانان نیز به همراه خودروهای سبک و سنگین و تجهیزات کامل در ۱۴ نقطه شامل؛ پایانه های مرزی تمرچین، خسروی، مهران، پل زائر مهران، چذابه و شلمچه، ۶ نقطه در شهرهای کشور عراق و دو موکب در مسیر شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی اعزام و به خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی خواهند پرداخت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •