×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پیشرفت های چشمگیر و رکوردزنی شازند با رشد فصلی فروش  ۳۳۰۶ درصدی

پتروشیمی شازند اراک (شاراک) با انتشار گزارش خود برای سه‌ماهۀ ابتدایی سال ۱۴۰۳، نشان داد که توانسته است عملکرد چشمگیری را در عرصۀ تولید و فروش به ثبت برساند. بر اساس این گزارش، مجموع فروش سه‌ماهه شرکت به مبلغ ۸۵۸۸ میلیارد تومان رسید که رشد چشمگیری نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است.

عملکرد مالی و فروش شارک در سال ۱۴۰۳

شرکت پتروشیمی شازند اراک در بهار ۱۴۰۳ رشد فصلی ۳۳۰۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تجربه کرد. این در حالی است که در سال گذشته، رشد فروش به ۲۸ درصد محدود بود. شازند اراک، با رشد ۲۰۱ درصدی نسبت به فصل گذشته، به عنوان سبزترین پتروشیمی کشور در این بازه زمانی معرفی شد. علت این رشد چشمگیر، بهبود در سودآوری و کاهش صادرات به خاطر افزایش فروش داخلی است.

تولید و توسعه، رویکرد اصلی شاراک

مدیرعامل پتروشیمی شازند، علی رضا خلیلی نیا، اعلام کرد که این شرکت موفق به ثبت رکورد جدیدی در میزان تولید و فروش شده است. تولید پتروشیمی شازند با افزایش ۶۷ هزار تنی روبه‌رو شد و رشد ۴ درصدی را به ثبت رساند. همچنین، شازند موفق به کسب رتبه پنجم در زمینه بیشترین میزان فروش در صنعت پتروشیمی شد.

در مجمع عمومی عادی سالیانه، مدیر عامل به سوالات سهامداران درباره خرید خوراک و اورهال پاسخ داد. وی توضیح داد که خرید خوراک بر اساس مجوزات و دستورالعمل‌های قانونی صورت می‌گیرد و اورهال محدود به دستورالعمل‌های قانونی است. همچنین، تاکید کرد که برخی خریدهای خوراک به دلیل مسئولیت شخصی مدیر عامل انجام شده است.

نوآوری و بومی‌سازی در پتروشیمی شازند

پتروشیمی شازند به سیستم فروش هوشمند روی آورده و موفق به فروش معادل ۳۰ همت محصولات از این طریق شده است. شرکت همچنین در زمینه بومی‌سازی تجهیزات به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است، به طوری که ۴ هزار قطعه در داخل کشور بومی‌سازی و استفاده شده است. همچنین، در سال جاری، ساخت وکتور تیتانیوم به پایان رسید و در روزهای آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

محیط زیست و کاهش آلودگی

شازند در راستای حفاظت از محیط زیست، موفق به کاهش ۷۸ درصدی خروجی فلر شده و برای اولین بار در کشور لجن‌های آهکی از پساب را به کارخانجات سیمانی فروخته است. این اقدامات بخشی از طرح ZRF است که در کاهش آلودگی محیط زیست مؤثر واقع شده است.

پروژه‌های آتی و تأمین نقدینگی

برای تأمین نقدینگی و حفظ سرمایه در گردش، برنامه افزایش سرمایه در دستور کار قرار دارد. همچنین، به منظور کاهش هزینه‌های حمل و نقل، شرکت حمل و نقل تأسیس شده و پروژه‌های مختلفی از جمله ایجاد خط لوله در پالایش نفت تهران در حال پیگیری است.

راهکارهای پتروشیمی شازند در چالش‌های مالی

پتروشیمی شازند به دلیل عدم تناسب قیمت نفتا و قیمت فروش محصول، با چالش‌های مالی مواجه شده و بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش سود به دلیل تسعیر ارز تجربه کرده است. برای کاهش وابستگی به نفتا، برنامه‌هایی شامل استفاده از خوراک بوتان و مینی ریفاینری به اجرا درآمده است.

پتروشیمی شازند اراک با ثبت عملکرد قابل توجه در تولید و فروش، نوآوری‌های فناوری، و اقدام‌های زیست‌محیطی، جایگاه خود را به عنوان یکی از پیشگامان صنعت پتروشیمی کشور تقویت کرده است. برنامه‌های توسعه و بهبود مستمر در راستای کاهش وابستگی به نفتا و افزایش بهره‌وری، نشان‌دهنده عزم راسخ شرکت برای رشد پایدار و موفقیت در آینده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •