×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25 خبر

فراز نیوز : معاون سازمان بیمه سلامت کشور از صرفه‌جویی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومانی با حذف دفترچه‌های بیمه و دریافت داروهای بیماران در هر نقطه کشور از طریق دفترچه‌های بیمه الکترونیک خبر داد.

به گزارش فراز نیوز ؛  حسین رنجبران، معاون توسعه، مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان بیمه سلامت ایران، در مراسم افتتاحیه اداره بیمه سلامت شهرستان ری که صبح روز دوشنبه برگزار شد، گفت: ۹۸ درصد از پرونده‌های بیمه سلامت کشور به صورت الکترونیکی در دسترس هستند و پروسه پرونده‌های الکترونیکی سلامت نیز در حال انجام است.

وی افزود: در سال ۹۶ برای دفترچه‌های بیمه مناقصه‌ای به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برگزار شده بود و اکنون با حذف دفترچه‌ها و تمدید الکترونیک اعتبار آن، هزینه‌ها به میزان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان کاهش خواهند یافت.

معاون بیمه سلامت کشور، تاکید کرد: این اقدامات مقدمه‌ای برای ایجاد پرونده الکترونیک سلامت است که با حذف کاغذ و استفاده از نسخه‌های الکترونیک و تمدید اعتبار به صورت سامانه‌ای و الکترونیک، هموطنان بدون نیاز به رفت و آمد مکرر، از خدمات سلامت بهره‌مند خواهند شد. ​

رنجبران با بیان اینکه در گذشته تعداد بیمه‌شده‌ها ۶ میلیون نفر بودند، اضافه کرد: در حال حاضر این تعداد به ۱۲ میلیون نفر بدون مراجعه حضوری از ۳ دهک به پنج دهک افزایش پیدا کرده است. کارهای خوبی که به صورت روزانه در حال انجام است. این امکانات پس از انقلاب فراهم شد و ما نیز برخواسته از این نظام و با تفکر جهادی و انقلابی در خدمت مردم جامعه هستیم.

۴۷۰۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت در تهران

در ادامه مراسم بازگشایی دفتر بیمه سلامت شهرری، محمد غلام نژاد، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، با تشکر و قدردانی از تلاش همکاران و مدیران این مجموعه و همکاری دستگاه‌های مسئول خصوصا استانداری تهران، اعلام کرد: بالغ بر ۴۷۰۰ هزار نفر از جمعیت ۱۴ میلیونی استان تهران تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

وی، بیمه همگانی را یکی از خدمات برجسته دولت سیزدهم در حوزه بیمه‌ دانست و تاکید کرد: در شهر تهران سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به صورت رایگان در قالب بیمه ایرانیان، بیمه شده‌اند. طبق دستورالعمل جدید باید ما به سراغ مردم برویم و آنها را به صورت فعال‌تر بیمه کنیم.

پوشش ۱۰۷ نوع بیماری بیماران خاص توسط بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به جمعیت ۲ میلیونی شهرستان ری، افزود: بیمه سلامت یک‌سوم این جمعیت را تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی قرار داده است. انواع خدمات بیمه ای که در اداره کل ارائه می‌شد در این دفتر هم عرضه می‌شود و علاوه بر ری، به شهروندان مناطق ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۹ و ۲۰ خدمت رسانی می‌کنیم. به همین منظور دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم به اداره کل بیمه سلامت نخواهد بود.

به گفته غلام نژاد، ‌دولت سیزدهم در این بخش از بیمه خدمات برجسته و زیادی را به انجام رسانیده است. بیمه سلامت در راستای تحقق شعار «عدالت در سلامت» طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مردم به جز رنج مریض‌داری، دغدغه بیمه و تامین هزینه را نداشته‌ باشند، خدماتی را ارائه می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه در گذشته ۵ بیمارخاص را تحت پوشش بیمه قرار می‌دادیم، گفت: اما امروز ۱۰۷ نوع بیماری را در قالب بیمه بیماران صعب‌العلاج و خاص تحت پوشش بیمه‌ای داریم. نسخه الکترونیک، پزشک خانواده شهری بالای ۲۰ هزار جمعیت، طرح دارویاری، جوانی جمعیت و نازایی از خدمات دولت سیزدهم برای پوشش بیمه ای همه اقشار است که این دفتر هم در راستای تسهیل خدمات به مردم سراسر کشور ارائه می‌شود.

در این مراسم، علیرضا فخاری استاندار تهران در سخنان خود گفت: بیمه سلامت از جمله معیارهای رفاه در کشورهای دنیاست و دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا پوشش بیمه سلامت را در تمام سطوح کشور سرعت ببخشد. هر چقدر بتوانیم سطح آسایش و آرامش روح مردم را تامین کنیم سطح ایمان آنها را تقویت کرده‌ایم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •