×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گفت و گو با سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹

یکی از نمودهای مدیریت شهری در محلات تهران اجرای طرح محور الگوی خدمت است؛ بدین معنا که در کنار تعریف پروژه‌های کلان و بزرگ مقیاس مسئولان شهری به اجرای پروژه‌های محلی و در عین حال اصلاح و ترمیم ضعف‌های نقاط پر جمعیت و مهم هر منطقه تهران می‌پردازند.در این زمینه گفتگویی که با سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه صورت گرفته که در این مصاحبه این چنین آمده؛

▫️طرح الگوی خدمت در منطقه۹ از چه زمانی آغاز شده و شامل کدام معابر است؟
▫️محور الگوی خدمت به پروژه‌هایی گفته می‌شود که طی آن شهرداری منطقه چند نقطه پراهمیت‌تر در منطقه را هدف قرار داده و به اصلاحات کلی و جزیی در آن نقاط می‌پردازد.در این منطقه نیز به جهت ارتقای رضایت شهروندان، طرح الگوی خدمت در معابر خیابان ، شمشیری طالقانی و استاد معین از ابتدای سال شروع و هم اکنون در حال انجام است.
▫️هدف از اجرای طرح مذکور در سه معبر ، شمشیری طالقانی و استاد معین چیست؟
▫️برای انجام تکالیفی همچون عملیات بازسازی و اقدامات اصلاحی در تمامی اجزای موجود در محورهای برگزیده اعم از سواره رو، پیاده رو، انهار، مبلمان شهری و … به نحوی که نمونه های متعددی از معابر الگو و ایده آل از حیث عملکرد، ایمنی و زیبایی در منطقه در معرض دید و استفاده شهروندان قرار گیرد، طرح الگوی خدمت در سه محور منتخب در منطقه ۹ در حال اجراست.
▫️چه اقدامات شاخصی در زمینه خدمات شهری و حفظ محیط زیست صورت گرفته؟
▫️مجموعا در این سه خیابان، ۸۲۰ متر مربع از جداره‌های شهری با مواد پوشاننده پاکسازی شد، ۶۴ مورد مخازن پسماند نوسازی شد ، قریب به ۱۰۰۰ متر مربع از المان‌های شهری رنگ آمیزی و تهیه و ۳۸ مورد پایه چراغ پرچم‌های رفیوژ میانی نصب شد. همچنین نصب دو مورد از مجموعه بازی کودکان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط حوزه خدمات شهری و محیط زیست می‌باشد. آنچه که در طراحی محورهای نمونه در سطح منطقه ۹ اهمیت داشته است توجه ویژه به ایجاد فضاهایی با اصالت و هویت ایرانی و اسلامی و بسترسازی مناسب جهت شادابی و نشاط اجتماعی ضمن بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در عرصه شهری است.
▫️آیا با توجه به لازمه جلوگیری از فرسودگی زیرساخت‌های منطقه ۹ در زمینه فنی و عمران اقدامات صورت گرفته است؟
▫️البته، در این طرح به طول ۱۰۰ متر بهسازی و نهرسازی در معابر خیابان طالقانی، به طول ۱۴۰۰ متر بهسازی نهر و جداول در خیابان‌های شمشیری و استاد معین اقداماتی صورت گرفته است. همچنین در مجموع ۱۸۰۰ متر مربع پیاده‌رو در این سه خیابان بهسازی شد. از دیگر اقدامات فنی عمرانی می‌توان به سه مورد همسطح سازی زیر مخازن و رنگ آمیزی ۴۰۰۰ متر طول از جداول اشاره کرد.
▫️فعالیت‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک در طرح خدمت چگونه بوده است؟
▫️با توجه به اینکه عملیات عمرانی معابر خیابان شمشیری استاد معین و طالقانی هنوز به طور کامل به اتمام نرسیده بنابراین هنوز برای اقدامات ترافیکی اقدامی نشده و انشاالله بلافاصله پس از پایان عملیات عمرانی و اصلاح این معابر نسبت به نوسازی ایمن سازی تجهیزات و المان‌های ترافیکی توسط حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز اقدام خواهد شد.
▫️حرف آخر؟
پیرو تدابیر شهردار محترم تهران و تاکید معاون محترم هماهنگی و امور مناطق با هدف جلوگیری از افزایش فرسودگی زیر ساخت شهر تهران، این طرح در منطقه ۹ اجرا شده است. پروژه‌هایی که در محور طرح الگوی خدمت اجرا می‌شوند، تحولی شگرف در رفاه مردم برای تردد در شهر ایجاد می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •