×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : سه شنبه, ۱۰ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 1 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
همایش ملی آینده پژوهی، هوش مصنوعی و فناوری های نوظهور ایران و اتریش برگزار شد

نایب رئیس اتاق ایران در مراسم افتتاح همایش ملی آینده پژوهی هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور گفت: حرکت به سمت تحولات فناورانه و نوآورانه در همه حوزه‌ها بر اساس یک برنامه ریزی منسجم و به کمک بخش خصوصی، دولت و دانشگاه یک ضرورت است.
پیام باقری با اشاره به این که، هوش مصنوعی یکی از ستون‌های اصلی این تغییرات است و اتاق ایران باید توجه خاصی به این حوزه داشته باشد افزود: آینده پژوهی ابزاری است که به کمک آن فرصت‌ها و تهدید‌های پیش‌رو را می‌شناسیم و بر اساس آن می‌توانیم با برنامه‌ریزی خود را برای آینده آماده کنیم.
وی گفت: امروز بخش خصوصی این توان را دارد که در حوزه فناوری‌های نو سرمایه گذاری کند و این اقدام به همکاری عمیق دولت و بخش خصوصی نیاز دارد و از طرفی لازم است فضای نوآور و فناور را ایجاد کنیم و از این فرصت بهترین بهره را ببریم.
باقری خاطر نشان کرد: با هم‌افزایی دولت، بخش خصوصی و دانشگاه ها، باید ایران را به یکی از پیشتازان عرصه هوش مصنوعی تبدیل کنیم و حرکت به سمت تحولات نوآورانه خواسته نیست، بلکه ضرورت است، چون این حوزه، منشأ تحولات با سرعت بالاست و نمی‌توانیم نسبت به تحولات دنیا بی‌توجه و بی‌تفاوت باشیم.
محمد هاشمی رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سازه پایدار الهیه نیز در این مراسم ضمن تایید استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید در صنایع کشور گفت: کارخانه گروه صنعتی لینکران نیز برای تولید عایق‌های الاستومری استاندارد به عنوان یک فناوری جدید در استفاده از هوش مصنوعی پیشگام بوده است.
در این نشست نیز پنل تخصصی با هدف بررسی تحولات آینده در حوزه هوش مصنوعی و با سخنرانی، نریمان صدریی رئیس و علیرضا ناظم رعایایی نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش و پروفسور سعید خزایی رئیس انجمن آینده نگری ایران، برگزار شد.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از گروه صنعتی لینکران و شرکت سازه پایدار الهیه به عنوان اسپانسر همایش ملی آینده پژوهی، هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور قدردانی شد.
شرکت دانش بنیان سازه پایدار الهیه تولید کننده انواع ساپورت‌های تاسیساتی، لرزه گیر‌های مکانیکی و صنعتی، عایق‌های الاستومری سلول بسته به صورت رولی و لوله‌ای می‌باشد که جهت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع : پرشین خبر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •