×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 29 خبر
لزوم تحول در  توسعه و نگهداشت فضای سبز شهر تهران

‍ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، دکتر داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در نشست با مدیران، روساء و کارشناسان سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران که با حضور مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با محوریت «تحول در توسعه و نگهداشت فضای سبز شهر تهران» برگزار شد، گفت: با توجه به رویکرد شهرداری تهران مبنی بر بهبود وضعیت سیما و منظر شهری تمامی حوزه های مدیریت شهری باید در این زمینه پای کار باشند که به نتایج خوبی دست پیدا کنیم تا شاهد تحول در بحث سیما و منظر شهری در سطح شهر تهران باشیم. لذا اجرای عملیات بهسازی و نوسازی بخشی از محورهای مهم همانند محور خیابان انقلاب اسلامی و محور خیابان ولیعصر(عج) نیز به شکل متمرکز و ستادی در حال انجام است.

دکتر گودرزی در ادامه افزود: سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران نیز به عنوان متولی اصلی نگهداشت فضای سبز شهر تهران باید در راستای رسیدگی ویژه به فضای سبز شهر تهران اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه با تاکید بر این که چهره شهر تهران باید تغییر و تحول چشمگیری داشته باشد، گفت: انشالله با همت و تلاش مضاعف شما شاهد تغییر و تحولات ساختاری در این راستا باشیم.

گودرزی با اشاره به این که با برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم اصلاحیه ای در راستای تغییر قرارداد پیمانکاران داشته باشیم، اظهار کرد: با تلاش، مودت، همیاری و روحیه جمعی و مشارکت حداکثری می توانیم فضای سبز شهر تهران را سرسبزتر از گذشته و متحول تر کنیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر این که نیروی انسانی در هر مجموعه ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مهم ترین رکن یک مجموعه محسوب می شود، اذعان کرد: ظرفیت نیروهای شهرداری تهران بسیار بالاست؛ لذا در راستای پیشبرد بهتر امور همواره با هماهنگی، هم افزایی، تقویت روحیه جمعی و مشارکت در تمامی امور و از همه مهم تر ایجاد انگیزه لازم در زیرمجموعه خود به نتایج خوبی دست پیدا خواهید کرد.

گودرزی با تاکید بر این که دغدغه مند و متعهدانه تمامی موضوعات را دنبال کنید و با بازدیدهای میدانی از سطح نواحی و توجه ویژه به بزرگراه ها، نقاط پرتردد، پایانه ها، معابر و میادین اصلی به رصد موارد و موضوعات مرتبط به فضای سبز شهر تهران بپردازید،اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است که هر جا اراده محکمی وجود داشته باشد، قطعا آن اراده سبب تغییرات ملموس و بنیادینی خواهد شد که بدنبال آن نتایج خوبی به دست خواهد آمد، لذا با اراده محکم و تلاش و همت شما عزیزان شهر تهران را تمیزتر و سرسبز تر از گذشته خواهیم کرد.

به گفته گودرزی با توجه به بحران کم آبی استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهر تهران نیز باید نسبت به گذشته افزایش یابد تا در این خصوص مشکلی نداشته باشیم.

وی در پایان با تاکید بر این که آماده شنیدن تمامی ایده ها، نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما برای رفع موانع و مشکلات موجود هستیم، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم در هر کاری پاسداری و حفظ و حراست از بیت المال است زیرا ما باید در مقابل چگونگی استفاده از بیت المال پاسخگو باشیم، بنابراین در مناقصات و هزینه کردها در تمامی امور مراقب حفظ و حراست از بیت المال باشید.

مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران نیز در این نشست بر موضوعاتی چون ساماندهی، کاشت و توسعه باغچه ها، رسیدگی به لچکی ها و رفیوژهای سطح شهر و بوستان ها مطابق با دستورالعمل های ابلاغی، لزوم کاشت گونه های گیاهی متناسب با شرایط اقلیمی شهر تهران، انجام عملیات به زراعی درختان، کندو کوب و واکاری باغچه ها، چگونگی آبیاری فضای سبز شهر تهران، هرس درختان و… تاکید کرد.

گفتنی است در جریان این نشست روساء و کارشناسان فضای سبز شهر تهران به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود در موضوعات مختلف فضای سبز شهر تهران پرداختند و در ادامه دکتر داود گودرزی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز دستورات لازم را در جهت رفع و هموار کردن مشکلات موجود صادر کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •