×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
احصائ نظام مسائل محیط زیستی شهر تهران به منظور قرارگيرى در اولويت فعالیتهای شهری

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران; “محمدصابر باغخانی پور” در نخستین نشست مدیران محیط زیست مناطق ٢٢ گانه، به اهمیت انجام فعالیتهای محیط زیستی به صورت علمی و تخصصی در هر منطقه اشاره کرد و گفت: قطعا با رويكرد علمی و تخصصی می توان از دو معضل فانتزی گری و سیاست زدگی که امروزه گریبان گیر محیط زیست کشور و البته شهر تهران شده است، جلوگیری کرد و سطحی انگاری در این حوزه را به حداقل رساند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به اهمیت نقش مشارکت های اجتماعی در محیط زیست اشاره و اظهار کرد: اساسا محیط زیست بدون مشارکت اجتماعی قدم از قدم برنمی‌دارد ،همه جامعه ایرانی مخاطب محیط زیستی ما هستند و ایجاد دغدغه و حساسیت صحیح محیط زیستی باید توسط مدیران مناطق در بین شهروندان انجام پذیرد ، لذا نظام مسائل محیط زیستی کشور را باید به گونه ای احصاء کنیم که در اذهان مسئولین و البته مردم در اولويت فعالیتهای شهری پیش رو قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از ارکان توسعه پایدار مشارکت‌های اجتماعی است گفت: هرگونه توسعه پایدار باید به گونه ای رقم خورد که تعادل و توازن منطقه بهم نخورد .
باغخانی پور در ادامه تاکید کرد: در حوزه محیط زیست و فعالیتهای شهری هم باید مسأله پیشرفت انقلاب اسلامی را در اولویت فعالیتهای خود قرار دهیم و طبق فرمایشات رهبری و شعار سال، همه ما باید به عنوان مسئول در جمهوری اسلامی با دغدغه پیشرفت انقلاب اسلامی به مسائل و رویکردهای محیط زیستی بپردازیم و اگر در این روند خللی ایجاد شود قطعا ما در انجام رسالت خود کوتاهی کرده ایم.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان صحبت‌های خود به اهم موضوعات محیط زیستی من جمله نیروگاه‌های خورشیدی ، تصفیه خانه ها ، تاسیس خانه های محیط زیست ،کاهش تولید پسماند،کاهش مصرف پلاستیک و … اشاره کرد و گفت: پرهیز از کارهای نمایشی موجب تسریع در روند کاری خواهد شد و تمرکز بر روی نکات مثبت و نقاط قوت فعالیتها و تجارب گذشتگان ،سبب بازدهی بیشتر خواهد بود.

گفتنی است در پایان این جلسه از سوى مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار ، از آقای « محمد علی محمدی» مدیر محیط زیست منطقه ٢٠ ، كه در آستانه بازنشستگی قرار دارد ، تقدیر به عمل آمد .


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •