×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 20 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
میثاق شیرخوارگان منطقه ۱۹ با شهید خردسال کربلا

فراز نیوز : همزمان با نخستین جمعه ماه محرم اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی(ع) همراه با نوای لالایی علی اصغر (ع) در بیش از ۱۰ نقطه از مساجد، حسینه ها، امام زادگان و هیئت‌های مذهبی منطقه ۱۹ برگزار می شود.

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی شهردار منطقه افزود: شیرخوارگان منطقه ۱۹ همزمان با سراسر کشور در اولین جمعه ماه محرم و در همنوایی با شهید شش ماهه دشت کربلا در کنار مادرانشان، گردهم آمده و به یاد طفل شش ماهه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) عزاداری می کنند.

وی ادامه داد: این آیین به منظور پاسداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) شهید شش ماهه واقعه دشت کربلا، بیان مظلومیت، فداکاری ها و جانبازی های امام حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت در بیش از ۱۰ نقطه از منطقه برگزار می شود.

به گفته وی؛ مراسم شیرخوارگان حسینی روز جمعه در مساجد سیدالشهداء شهرک های بستان و فرهنگیان، فاطمی و حسینیه ائمه اطهار (ع) در ناحیه یک، حسینیه های انصار الحسین (ع)، مکتب العباس (ع) و مسجد ۱۴ معصوم (ع) در ناحیه دو، مسجد مقدس، هیئت ولایت عشق و مدرسه آزادگان اسلام در ناحیه سه، مقبره شهدای بوستان گلریز و آستان مقدس امام زاده علی اکبر (ع) در ناحیه چهار و مسجد صاحب الزمان (عج) در شهرک رسالت ناحیه پنج و … برگزار می شود.

ضمن اینکه در این آیین معنوی مداحان و مرثیه‌سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه‌سرایی می کنند و مادران عزادار حسینی با پوشاندن لباس‌های محرم و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی‌اصغر (ع) به پیشانی نوزادان خود با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی خواهند داشت

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •