×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمار ۵۰ درصدی تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران پایتخت

فراز نیوز : رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در بررسی‌های انجام شده در ۶ ماهه ابتدای سال جاری، ۵۰ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران به موتورسیکلت سواران اختصاص دارد.

سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: ۲۱ درصد از علت تصادفات، عدم توجه به جلو از سوی راکبین موتورسیکلت است و ۴۴ درصد از این تصادفات نیز به عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه باز می‌گردد که به عنوان رتبه اول این آمار است.

وی با بیان اینکه طبق تحقیقات صورت گرفته ۴۴ درصد از تصادفات موتورسواران به علت سرعت بالا و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است افزود: گاهی موتورسواران با خودرو و وسیله دیگری برخورد نداشته اند، ولی به علت سرعت بالا قادر به کنترل موتورسیکلت خود نبوده و واژگون شده اند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: علت ۲۱ درصد از تصادفات هم توجه نکردن به جلو از سوی راکبین موتورسیکلت است که در بین رانندگان خودرو نیز مشاهده می‌شود و علت آن به صحبت با تلفن همراه و یا ارسال پیامک و توجه نکردن به روبرو است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ علت سوم تصادفات موتورسواران را تغییر ناگهانی مسیر عنوان کرد و افزود: موتورسیکلت‌ها قدرت مانور بسیار بالایی دارند و می‌توانند بین خودرو‌ها به راحتی گردش کرده و مسیر خود را به یکباره تغییر بدهد که بسیار حادثه آفرین است، زیرا گاهی در نقاط کور خودرو‌ها قرار می‌گیرند و توسط سایر رانندگان به خوبی دیده نمی‌شوند.

وی گفت: ماده ۱۶۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت اعلام می‌دارد که حرکت موتورسیکلت به موازات وسایل نقلیه در یک خط عبور ممنوع است و موتورسواران موظف هستند ضمن استفاده از کلاه ایمنی استاندارد، بین خطوط تردد نموده و در صورت نیاز به گردش یا تغییر مسیر، حتما از چراغ راهنما استفاده نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •