فراز نیوز : در راستای افزایش سرعت پیاده سازی پروژه ملی کالابرگ در کشور و کاهش مشکلات و مسائل صنوف کشور در همکاری با این پروژه، سامانه ۱۲۴ وزارت صمت به منظور پاسخگویی به سوالات و مشکلات اصناف متقاضی شرکت در این پروژه راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، در همایشی که در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ با حضور مسئولان مراکز یکپارچه مدیریت پاسخگویی و پایش خدمت ادارات کل صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان کشور و جنوب کرمان در وزارت صمت برگزار گردید، امین کلاهدوزان سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ضمن اشاره به سیستم یکپارچه نوبت دهی و تماس در پروژه های مهم این مرکز، شامل سامانه ستاد و نماد تجارت الکترونیکی، به اهمیت پروژه ملی کالابرگ در معیشت مردم شریف کشور اشاره نمود و به لزوم دسترسی سریع و آسان به پاسخگویی متناسب به متقاضیان و صنوف مشارکت کننده در این پروژه ملی پرداخت.
در ادامه مهدی ابراهیمی مسئول اجرایی و هماهنگی طرح ملی کالابرگ در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گزارشی از روند اجرایی پروژه کالابرگ با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه و از استان هایی که بیشترین همکاری را در فاز اول اجرایی این طرح ملی داشتند تقدیر و تشکر نمود. اصناف درگیر در طرح کالابرگ شامل فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی مصرف، فروشگاه های خواروبار، فروشگاه های فرآورده های لبنی، فروشگاه های فرآورده های پروتئینی و سایر صنوف فروشنده کالاهای زود مصرف می باشند.
ابراهیمی در ادامه توضیحات خود اشاره نمود: با توجه به اجرای پایلوت طرح ملی کالابرگ در استان هرمزگان و نتایج مناسب بدست آمده ناشی از آن، پیش بینی می گردد ثمرات اجرای این طرح در دسترسی مناسب مردم شریف کشور به اقلام معیشتی مشخص شده (۱۱ قلم کالای اساسی) به قیمت شهریور ماه ۱۴۰۰ و همچنین کاهش ایجاد نقدینگی و متعاقبا کاهش تورم ناشی از آن، تاثیرگذار خواهد بود.با توجه به زمانبندی اعلام شده توسط مجری طرح ملی کالابرگ در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سایر استان های کشور به تدریج و مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته، تا انتهای سال ۱۴۰۱ نسبت به پیاده سازی زیرساخت های مورد نیاز اجرای طرح ملی کالابرگ اقدام خواهند نمود.
https://faraaznews.ir/?p=55320