×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش تولید، درآمد بیشتر و سود ۲ برابری

فراز نیوز : شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا در دو سال گذشته به خوبی پیشرفت کرده و با رشد سودآوری و بازدهی، به سهامداران خود بازدهی مطلوبی را ارائه کرده است. همچنین، با افزایش ظرفیت تولید و بهره‌برداری بهینه از منابع، شرکت به دنبال توسعه و رشد بیشتر است.

به گزارش فراز نیوز ؛ شرکت پتروشیمی بوعلی سینا که سال گذشته با ۱۱۸ درصد ظرفیت اسمی به تولید بیش از ۲ میلیون تن محصول رسیده بود و با انتشار گزارش مالی سالانه خود از کسب بیش از ۴۸۵ هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی و کسب بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال سود خالص خبر داد، در میان یکصد برند برتر ایران موفق به کسب عنوان منتخب «مسئولیت‌پذیری و رهبری بازار» شد.

بررسی کارنامه فعالیتی پتروشیمی بوعلی سینا نشان می‌دهد که این شرکت توانسته است تولید خود را افزایش داده، درآمد بالایی را از فروش محصولات خود به دست آورد و در نتیجه سود سهامداران را دو برابر کند. همچنین، بوعلی سینا در بازار دارای جایگاه برتری در مسئولیت‌پذیری و رهبری بازار است.

شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا برای افزایش سودآوری به خرید سهام پتروشیمی شهید تندگویان و پتروشیمی مارون پرداخته است. بوعلی به عنوان مالک بیش از ۱۱ درصد شرکت پتروشیمی تندگویان از محل تقسیم سود شگویا ۳۵۵ میلیارد تومان سود کسب کرده و پیش بینی می‌شود این شرکت به عنوان سهامدار ۱ درصد پتروشیمی مارون، از محل تقسیم سود این شرکت، بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال سود کسب کند.

بنابر اعلام مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا، این شرکت ۲۰ درصد بالاتر از ظرفیت در سال ۱۴۰۱ تولید داشت و سود این شرکت پارسال نسبت به سال ۱۴۰۰ دو برابر شده است.

سود بوعلی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن، دو برابر شده و از ۳۶۰۰ میلیارد تومان به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین، سود دلاری نیز از ۱۵۰ میلیون دلار به حدود ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا بر روند صعودی درآمدزایی پنج سال گذشته شرکت تأکید کرده و اعلام کرده است که درآمد حاصل از فروش محصولات شرکت از ۲۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۴۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده و رشد حدود دو برابری را رقم زده است. همچنین، درآمد ارزی نیز از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

ظرفیت تولید شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا یک میلیون و ۷۴۰ هزار تنی است و در سال گذشته حدود ۲۰ درصد بالاتر از ظرفیت تولید داشته است، به‌طوری‌ که بیش از ۲ میلیون و ۵۰ هزار تن محصول تولید کرده و تمام آن به فروش رفته است.

شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا از منابع مختلفی برای تأمین خوراک استفاده می‌کند و در سال ۱۴۰۱ با دریافت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن خوراک، ۹۴۰ هزار تن محصول صادر کرده و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن در داخل فروخته است.

نسبت بازدهی دارایی شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ به ترتیب ۵ درصد، ۱۰ درصد، ۲۰ درصد و ۳۴ درصد بوده است.

پتروشیمی بوعلی سینا برای بهره‌برداری بهینه از منابع و تسهیلات خود، با برنامه‌ریزی مناسب در جهت بالا بردن ظرفیت تولید و بهبود کیفیت محصولات، به دنبال رشد و توسعه است. بوعلی در دو سال گذشته، با بازارهای موازی در کشور رقابت کرده و امانتدار خوبی برای سهامداران با بازدهی مطلوب بوده است.

شرکت ممکن است به گسترش بازار و افزایش پایگاه مشتریان خود بپردازد تا درآمدهای خود را افزایش دهد. این شامل صادرات محصولات به بازارهای جدید یا هدفگذاری به صنایع جدیدی است که به محصولات آنها نیاز دارند.

به نظر می‌رسد بوعلی برای کسب درآمدهای بیشتر از طریق ایجاد شراکت‌ها یا همکاری با شرکت‌های دیگر است تا برای گسترش فعالیت‌های خود از منابع و تخصصات دیگر استفاده کند. این ممکن است شامل تشکیل شرکت‌های تضامنی یا قراردادهای لایسنس با شرکت‌های دیگر باشد.

یک راه دیگر برای افزایش درآمد شرکت، سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه (R&D) برای ایجاد محصولات جدید و نوآورانه است. با این کار بوعلی قصد دارد خود را از رقبای خود متمایز کند و به مشتریان راه‌حل‌های منحصر به فردی ارائه دهد.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، به بهبود استراتژی‌های بازاریابی و برندینگ خود با جدیت ادامه می‌دهد و در این مسیر با افزایش آگاهی مشتریان از محصولات خود به دنبال جذب مشتریان جدید از طریق سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های جدید، تولید محصولات برمبنای فناوری و شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی در جهت جذب سرمایه‌گذاران، تعامل اطلاعات است.

کارنامه پتروشیمی بوعلی سینا دارای نتایج مثبتی است که نشان می‌دهد این شرکت در زمینه تولید، فروش و سوددهی موفق عمل کرده است و به همین دلیل در بازار به عنوان یک رهبر مسئولیت‌پذیر شناخته می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •