×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
 مسئولیت‌های اجتماعی از اولویت‌های فولاد اکسین

فراز نیوز : فولاد اکسین در کنار تحقق روند سودآوری و اشتغالزایی، مسئولیت‌های اجتماعی را نیز به عنوان یک اولویت در نظر می‌گیرد. این شرکت با توجه به رویکرد‌های استراتژیک اقتصادی خود، تمهیداتی را برای ارتقاء سودآوری و ایجاد فرصت های شغلی پایدار اتخاذ می‌کند. علاوه بر این، فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی و رفاه کارکنان در برنامه‌های عملیاتی این شرکت جایگاه ویژه‌ای دارند.

به گزارش فراز نیوز :  فولاد اکسین خوزستان با تولید ورق‌های فولادی با استحکام بالا، در اجرای پروژه‌های ملی نقش آفرینی می‌کند. این شرکت با افزایش تولیدات خود به افزایش سودآوری نیز دست یافته است.

در سه ماهه نخست سال جاری، سود شرکت نسبت به برنامه‌ریزی بودجه ۲۵ درصد افزایش یافته است. برنامه ریزی‌های شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال جاری به منظور تکمیل زنجیره ارزش و تحقق ظرفیت اسمی تولید قرار گرفته است و تمامی کارکنان این مجموعه، طرح توسعه مجتمع فولادی اکسین خوزستان را برای تحقق روند سودآوری هرچه بیشتر و ایجاد فرصت های شغلی پایدار را با جدیت دنبال می‌کنند.

فولاد اکسین خوزستان یکی از شرکت های سرآمد در صنعت فولاد کشور بوده که با تولید انبوه ورق های عریض فولادی استحکام بالا در اجرای پروژه‌های ملی به خوبی نقش آفرینی می‌کند.

این واحد تولیدی موفق شد تا پس از سه سال با کسب رکوردهای تولیدی، به افزایش سود ۶۱ درصدی در سه ماهه نخست سال جاری دست پیدا کند. فعالیت های تولیدی در فولاد اکسین خوزستان در این دوره زمانی با افزایش ۱۳۹ درصدی نسبت به پارسال همراه بود. تاکنون با گذشت سه ماه از سال جاری، سود به دست آمده این شرکت نسبت به برنامه ریزی بودجه امسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.

مروری بر فعالیت‌های فولاد اکسین

شرکت فولاد اکسین خوزستان در راستای نیاز صنایع عظیم کشور به منظور تولید انواع ورق‌های فولادی با استحکام بالا تا عرض چهار و نیم متر جهت مصارف گوناگون مانند لوله‌های انتقال نفت و گاز با قطر بالا، مخازن تحت فشار و ذخیره میعانات نفت، گاز و پتروشیمی، دیگ های بخار صنعتی و نیروگاهی، صنایع کشتی سازی و سازه های خاص ساختمانی با خواص مکانیکی متنوع در سال ۱۳۸۸ به بهره برداری رسید.

۸۰ درصد سبد محصولات شرکت فولاد اکسین به تولید ورق های با ارزش افزوده اختصاص دارد که علاوه بر مصارف داخلی، در توسعه تجارت خارجی و ارزآوری برای کشور نقش تاثیرگذاری دارد. تناژ اسلب تولیدی در فصل بهار بالغ بر ۲۲۵ هزار تن بوده که در سه سال اخیر بی سابقه است، همچنین بیش از ۹۸ درصد تولیدات ورق‌های API و آلیاژی خاص با ارزش افزوده بالا بوده است.

برنامه‌های عملیاتی فولاد اکسین در شاخص‌های سوددهی

براساس این گزارش، شرکت فولاد اکسین خوزستان از سال‌های گذشته تاکنون با تولید انبوه ورق‌های فولادی API علاوه بر تحقق رسالت خود و بی‌نیازی کشور به این محصولات توانسته نقش مهمی در اجرای پروژه‌های ملی ایفا کند.

از آنجایی‌که فولاد اکسین خوزستان جزو ۱۰ شرکت برتر تولیدات ورق‌های فولادی خاص در جهان است و محصولات تولیدی این شرکت محصولات خاص در حوزه نفت و گاز است و اجرای پروژه‌های این صنعت در چرخه اقتصاد کشور جایگاه ویژه ای دارد، لذا باید تولید و ارسال ورق های مورد نیاز این صنایع در زمان مقرر انجام شود تا خللی در روند پروژه‌های ملی ایجاد نشود.

آماده بکاری عملیاتی خطوط تولید فولاد اکسین را یکی از شاخص های سوددهی و افزایش تولید است و بررسی آمارهای حوزه بهره برداری این شرکت نشان می‌دهد که این واحد صنعتی در فصل بهار ۱۴۰۲ بهترین عملکرد در آماده بکاری عملیاتی، بهترین رکورد توقفات فنی و کمترین توقفات اضطراری خط تولید را داشته است.

برابر با اعلام سازنده مجموعه صنعتی فولاد اکسین (شرکت دانیلی ایتالیا) استاندارد آماده بکار بودن خطوط تولیدی می بایست ۷۲ درصد باشد، اما با انجام کنترل های مستمر، شرایط آماده بکاری عملیاتی فولاد اکسین خوزستان بیش از ۹۵ درصد برآورد شده که بالاتر از استانداردهای جهانی است.

اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی در فولاد اکسین

فولاد اکسین خوزستان تنها به تولید و فروش ورق‌های فولادی محدود نمی‌شود، بلکه در ارتقاء و تحقق اهداف توسعه‌ای خود، نیز به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای دارد و این فعالیت‌ها را از اولویت‌های برنامه‌ای خود در تحقق اهداف توسعه‌آی خود می‌داند.

براساس این گزارش، تهیه و توزیع چهار بسته معیشتی بین نیازمندان، تحویل ۲ هزار تن ورق فولادی پل عنافچه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، برگزاری محفل انس با قرآن در شهرستان کارون در ماه مبارک رمضان، مشارکت در برگزاری جشن یک کیلومتری عید غدیرخم اهواز، اعزام تانکرهای آب شرب به روستاهای شهرستان باوی از جمله اقدامات فولاد اکسین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بهار ۱۴۰۲ است.

علاوه بر این، دعوت از گروه پزشکی جهادی امام رضا (ع) با سرپرستی دکتر رضا جباری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات توسط مدیر عامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در ایفای مسئولیت های اجتماعی خود به منظور ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی در منطقه قلعه چنعان و منطقه کوی منبع آب برای درمان و تجویز داروی رایگان از دیگر اقدامات پسندیده این شرکت در حوزه فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی است.

اقدامات فولاد اکسین در راستای رفاه کارکنان

موفقیت‌های فولاد اکسین همواره از سوی مدیرعامل این شرکت نتیجه تلاش جمعی کارکنان و کارگران این مجموعه مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته است. عملکردهایی که در ثبت رکوردهای بی‌نظیر و چشمگیر آن همیشه نقش جهادگران و پولادمردان فولاد اکسین از سوی مدیران نادیده گرفته نمی‌شد و به آن اذعان داشتند.

به همین‌منظور، مدیرعامل و کمیته راهبردی این شرکت برنامه‌های رفاهی و حمایتی را در جهت تامین خواسته‌ها و کاهش دغدغه کارکنان و کارگران فولاد اکسین مدنظر قرار داده‌اند. برای نمونه می‌توان به امضای قرارداد با بانک صادرات ایران برای پرداخت تسهیلات مسکن ملی را نام برد.

شرکت فولاد اکسین خوزستان با توجه به دستورالعمل حمایتی و تامین رفاه کارکنان مجموعه خود تفاهم‌نامه‌ای را با بانک صادرات برای پرداخت تسهیلات مسکن کارکنان قرارداد مستقیم و پیمانکاران مستمر منعقد کرد. این تسهیلات به میزان ۵۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر نفر بوده که سررسید آن با سه سال تنفس از زمان پرداخت و ۱۷ سال مدت باز پرداخت، بالغ بر بیست سال می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •