×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استفاده از ظرفیت های درون منطقه ای برای آگاه سازی شهروندان در طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی

به گزارش. “فرازنیوز” سید محمد فیاض مدیرکل ‌هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران ضمن تقدیر از عملکرد منطقه۲۰ در اجرای این طرح، گفت: توجه به ظرفیت های درون منطقه ای در نواحی و سرای محلات برای آگاه سازی شهروندان در راستای اجرای حداکثری این طرح حائز اهمیت است.

🔺وی ضمن تشریح روند وظایف دستگاه‌های اجرایی مرتبط با طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: این طرح در سه قالب گشت مشترک شهربان و نواحی، گشت پسماند و گشت آسیب‌های اجتماعی در مناطق اجرا شد و در این مرحله کودکان کار ، معتادین متجاهر، متکدیان و آسیب دیدگان اجتماعی ساماندهی شده اند و حالا وارد مرحله بسیار مهم و اصلی می شویم که مردم باید از شهر و محله خود صیانت کنند و در صورت مشاهده این افراد به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

🔺مدیرکل ‌هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوعات زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی شهر تهران، دستیابی به استانداردهای لازم شهرنشینی در این طرح مورد توجه قرار گرفته است.

🔺وی با بیان اینکه هدف نهائی در جمع آوری کتفی و کولی ها، توقیف خودروهای غیرمجاز است، اضافه کرد: راه‌اندازی ۲۵ واحد گشت پسماند در دو شیفت با همراهی ضابطین قضایی یگان حفاظت توسط سازمان مدیریت پسماند برای جمع‌آوری زباله‌گردها و توقیف خودروهای غیرمجاز حمل پسماند بر اساس احکام مطرح شده در گام سوم صورت می‌گیرد.

🔺فیاض با تشریح گام چهارم این طرح تاکید کرد: در صورت اثبات و احراز وابستگی عوامل زباله‌گرد و خودروی غیرمجاز حمل پسماند با پیمانکار طرف قرارداد با مجموعه شهرداری، در اسرع وقت برخورد قانونی با متخلف انجام خواهد شد.

🔺عبدالمجید رحمانی رییس مرکز رصد و پایش آسیب های اجتماعی کلانشهر تهران نیز ضمن تشریح جایگاه این مرکز و ماموریت های آن، با اشاره به موافقت دستگاه های مسئول با پیگیری شهردار تهران جهت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز وابسته بیش از شش ماه، گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارائه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

🔺رحمانی افزود: در خصوص کودکان کار و خیابان، اخلاق، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت پوشش حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

🔺رضا شنگی شهردار منطقه۲۰ با اشاره به اجرای قاطعانه طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران در خصوص فعالیت‌های اجرا شده در محدوده منطقه گفت: در راستای سامان بخشی اجتماعی افراد آسیب دیده و ارتقاء امنیت شهروندان، رصد و کنترل مستمر نقاط کلونی و آسیب پذیر،شناسایی زباله‌گردها و محل دپوی ضایعات و شناسایی مراکز غیرمجاز و فروش ضایعات از سوی گشت های حامی شهر انجام شد.

🔺وی با ارائه گزارش فرایند اجرا و ارزیابی عملکرد واحدهای اجرایی در این طرح، افزود: تلاش می شود تا با رفع مشکلات و موانع بررسی شده ، اجرای مرحله بعدی طرح ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی در این منطقه با قوت بیشتر در راستای بهبود وضعیت شهر و رفاه حال شهروندان انجام شود.

۳۲۰/

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •