×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 18 خبر
علاقمندی عراق برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با ایران

فراز نیوز : مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بازدید وزیرکار کشور عراق از نمایشگاه مناطق آزاد مشهد از آغاز مطالعات راه‌اندازی نخستین منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و عراق خبرداد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه بازدید وزیر کار عراق از نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در نمایشگاه‌ بین المللی مشهد گفت: نخست وزیر عراق منطقه‌ای را در استان «واسط» عراق در نزدیکی مرز مهران برای ایجاد منطقه آزاد مشترک ایران و عراق در نظر گرفته است که مطالعات آن در حال انجام است.

حجت الله عبدالملکی افزود: نخستین منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و عراق تا پایان سال وارد مرحله عملیاتی می شود.عبدالملکی گفت: در دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران، ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی آماده و عرضه شده است که تعدادی از سرمایه گذاران در بازدید از این نمایشگاه نسبت به سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابراز تمایل کردند.

وی بیان کرد: سرمایه گذاران عراقی نیز علاقه‌مند هستند هم برای تامین نیازمندی‌های خودشان و هم برای توسعه تجارت کشورشان از طریق عبور از ایران و دستیابی به اقیانوس هند و آب‌های آزاد از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران کالا‌های خود را به سایر نقاط صادر کنند.

جاسم صابر احمد الاسدی، وزیر کار کشور عراق در بازدید از غرفه های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با برشمردن قابلیت‌های منحصربه فرد برخی از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران برای سرمایه گذاری در این مناطق ابراز تمایل کرد.

دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از ۲۷ تا ۳۰ تیر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •