×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اطلاعیه ها

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
مدیر عامل بورس تهران خبر داد: «صندوق پوشش ریسک» به بازار سرمایه می‌آید

فراز نیوز محمود گودرزی گفت: مذاکراتی را با یکی از نهادهای مالی انجام دادیم تا بتوانیم «صندوق پوشش ریسک»، صندوقی که تاکنون در بازار سرمایه استفاده نشده را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش فراز نیوز ، محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در رابطه با مزایای اوراق آتی سهام، اظهار کرد: عمق بخشی بر ابزارها و فضای کلان بازار سرمایه یکی از رسالت‌های بورس تهران است، طی یکسال و نیم اخیر با همکاری و حمایت‌های سازمان بورس، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و مدیریت فناوری بورس سرانجام توانستیم از آتی اوراق بهادار استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در حال‌حاضر بورس تهران از ابزار “اوراق آتی سهام” برای شروع کار روی سه نماد شستا، پالایشگاه تهران و اوراق گام بانک صادرات استفاده کرده است و تا پایان سال ۳۰ نماد بزرگ بورس تهران که ۸۰ درصد از ارزش بازار را تشکیل می‌دهند متناسب با زمان سررسیدها از این اوراق استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل بورس تهران گفت: مذاکراتی را با یکی از نهادهای مالی انجام دادیم تا بتوانیم «صندوق پوشش ریسک»، صندوقی که تاکنون در بازار سرمایه استفاده نشده را راه‌اندازی کنیم. همچنین رئیس سازمان بورس نیز موافقت خود را برای اعطای مجوز برای صندوق مذکور اعلام کرده است.

گودرزی تصریح کرد: با اخذ مجوز، بورس تهران اولین صندوق پوشش ریسک را وارد بازار سرمایه خواهد کرد.

وی گفت: با افزوده شدن این ابزارها سبد پیچیده و تخصصی بورس تهران تکمیل خواهد شد، سایر ارکان‌ها همانند بورس انرژی و فرابورس نیز می‌توانند به منظور دو طرفه‌سازی و ثبات بازار از آن‌ها استفاده کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  •